ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא הגוף המבקר את החלטות המרב“ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) ובסמכותה לשנות ואף לבטל החלטות. במאמר זה נסביר מהו המרב“ד, באילו נסיבות מתבצעות בדיקות רפואיות משרד התחבורה, איך מגישים בקשת ערר ולמה כדאי לעשות זאת בעזרתו של עו“ד מכון רפואי בחיפה. 

המרב“ד הוא גוף המערב את משרד הרישוי ומשרד הבריאות. תפקידו של הגוף הזה הוא לבדוק ולהמליץ מי כשיר או אינו כשיר לנהיגה מסיבות רפואיות ו/או נפשיות. ישנם מקרים בהם חייבים את האישור הזה על פי הפרוצדורה, כמו מבקשי רישיון לרכב ציבורי או רכב משא כבד, וגם הסובלים מבעיות רפואיות מסוימות. אך רבים מהמקרים הם של נהגים פרטיים אשר הופנו אל המכון בנסיבות שונות. אלו עשויים להיות אנשים לאחר פסילה או שלילת רישיון, אלו אשר היו מעורבים בתאונות דרכים ועוד. 

במרב“ד ישנו צוות של אנשי מקצוע המבצעים בדיקות רפואיות ונפשיות בהתאם למצב הרפואי. הם יאבחנו את הנהג ויעבירו את המלצתם למשרד הרישוי. המשמעות של זה היא שלמכון הרפואי ישנו כוח רב. זהו הגוף אשר החלטותיו עשויות להוריד אתכם מהכביש. 

ההחלטה הקובעת כי אדם הוא בלתי כשיר לנהיגה היא בעלת משמעות רבה. היא משפיעה מאוד על חייכם הפרטיים ואפילו אפשרויות הפרנסה שלכם. במידה ואתם מאמינים כי ההחלטה של המרב“ד אינה מוצדקת, אתם רשאים לפנות אל ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במידה והמכון הרפואי קבע כי אינכם כשירים לנהיגה אתם רשאים לפנות לוועדת הערר. יש להגיש את הערעור לוועדה תוך 30 יום ממסירת ההודעה.

הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה בסך 1080 ש“ח (נכון לשנת 2021). כדאי מראש להתייעץ עם עו“ד מכון רפואי בחיפה, על מנת להעריך את סיכויי ההצלחה של הבקשה. 

בטרם הפנייה לוועדה עליכם לדעת מהם הנימוקים. מטעמי שמירת פרטיות, המרב“ד רק מעביר המלצה סופית למשרד הרישוי ולא את כל האבחון הרפואי. לכן יש להגיש מכתב בקשה לקבלת המסמכים ולצרף הצהרת ויתור סודיות. 

באמצעות בחינת הנימוקים של המרב“ד, עורך הדין יכול לבחון את המקרה ולבנות את הטיעונים המצדיקים את שינוי ההחלטה. את הבקשה עצמה, נכון להיום ניתן לשלוח רק בדואר לכתובת הבאה:

ועדת ערר לפי תקנה 195 לתקנות התעבורה

בית חולים שיבא, תל השומר

לידי ועדת ערר, ביתן 130

מיקוד 5265601

בדיקות רפואיות משרד התחבורה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקבל דיווחים ממקורות שונים בעלי סמכות. בהתאם למידה המועבר אליו הוא מזמין אנשים לבדיקות רפואיות משרד התחבורה. 

אלו הנהגים שיוזמנו לבדיקות מרב“ד:

  • המבקשים רישיון נהיגה לרכב ציבורי/רכב משא כבד. אלו יופנו על ידי משרד הרישוי.
  • עברייני תנועה מועדים, אנשים שסיימו תקופת שלילה. גם הם מדווחים על ישי משרד הרישוי. 
  • מעורבים בתאונות דרכים אשר דווחו למרב“ד על ידי המשטרה. 
  • נהגים שדווחו על ידי בית המשפט. 
  • נהגים שהופנו על ידי המוסד לביטוח לאומי. 
  • נכי משרד הביטחון. 
  • משמשי או מורשעי סמים ואלכוהול. הגופים המדווחים עשויים להיות משרד הרישוי, משטרת ישראל וצה“ל. 
  • נהגים שדווחו על ידי רופא מטפל כבעלי מצב רפואי העלול לסכן את עצמם וזולתם בהתאם לסעיף 12 ב‘ לפקודת התעבורה (חובת דיווח רופאים). 
  • מבקשי רישיון/מחזקי רישיון בעלי בעיות בריאותיות המופנים על ידי משרד הרישוי. 
  • נהגים מבוגרים מעל גיל 70, או 60 כאשר מדובר בנהגים מקצועיים.

כמו כן ישנם נבדקים המחויבים בביקורת על פי החלת המרב“ד או החלטת ועדת ערער. 

הבדיקות שיערכו עשויות לכלול מבדק פסיכולוגי, מבדק פסיכומטרי, בדיקה נרקולוגית, בדיקת רופא כללית ובדיקת אינדיקטור.

בדיקות רפואיות משרד התחבורה

עו“ד מכון רפואי בחיפה

אם המרב“ד קבע כי אינכם כשירים לנהיגה, אין זה אומר שאתם צריכים לוותר. לוועדת הערר יש את הסמכות לבטל או לשנות החלטות, ובמקרים רבים היא עושה זאת. כמובן בהינתן הנימוקים הנכונים והמסמכים הרפואיים המתאימים. אל תיגשו ל ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ללא עזרתו של עו“ד מכון רפואי בחיפה. עורך דין תעבורה מכיר את החקיקה והזכויות, מכיר את הבדיקות ויודע כיצד העניינים מנהלים. 

אי כשירות לנהיגה היא החלטה משמעותית ויש להתמודד איתה עם כל הכלים האפשריים, אל תנסו לעשות זאת לבדכם. אתם מוזמנים לפנות ל משרד עורכי דין תעבורה הרשקוביץ ושות‘ על מנת לקבל סיוע משפטי. במשרדינו תוכלו לקבל את כל השירותים הנוגעים לדיני התחבורה – ייצוג במשפט תעבורה, ביטול דוחות משטרה, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, עבירות מהירות ועוד. 

עו“ד מכון רפואי בחיפה

 

 

 

עקבו אחרינו גם בדף הפייסבוק

עו“ד מכון רפואי בחיפה
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן