המדריך השלם לנהיגה במהירות מופרזת

מצלמות מהירות ומכשירי אכיפה שונים לפעולה ביום או בלילה כגון ממל"ז אולטרא-לייט, דבורה או מולטהנובה, הם אמצעים טכנולוגיים שמפעילה משטרת ישראל על מנת לאכוף עבירות של נהיגה במהירות מופרזת "ובזכותם" מחלקת עשרות אלפי דו"חות מהירות בשנה.

המדריך הזה נועד כדי לפשט לנהג אשר נתפס במהירות מופרזת את המושגים הרווחים ולהנגיש לציבור את המידע המשפטי.
למשרד הרשקוביץ ושות' – עו"ד תעבורה כלים רבים שיכולים לעזור כאשר נהג נתפס במהירות מופרזת כגון: צמצום פסילת הרישיון, הורדת/ביטול נקודות, ביטול פסילות מנהליות וכולי.
כמעט לכל עבירת מהירות מוצמדות נקודות חובה אשר נמנות במשרד הרישוי ויכולות להביא לענישה נוספת בגין צבירתן.

 

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל מהירות מופרזת הינה אחת הסיבות העיקריות לתאונות דרכים – למאמר ב YNET לחץ כאן

מהירות מופרזת – מתי?

נהיגה מעל המהירות המותרת באותו קטע כביש מהווה נהיגה במהירות מופרזת:

  1. בדרך עירונית – מהירות הנסיעה בדרך עירונית לא תעלה על 50 קמ”ש אלא אם כן יש תמרור המורה אחרת.
  2. בדרך בין עירונית – מהירות הנסיעה לא תעלה על 80 קמ”ש אם אין גדר הפרדה ו – 90 קמ”ש אם יש גדר הפרדה, אלא אם כן יש תמרור המורה אחרת.
  3. בדרך מהירה – מהירות הנסיעה לא תעלה על 110 קמ”ש אלא אם כן יש תמרור המורה אחרת.

 

מהירות מופרזת – אכיפה משטרתית

  1. מצלמות מהירות – במקרה זה ישלח הביתה דו"ח בגין מהירות מופרזת בדואר. מצלמות אלה מוצבות על עמודים בצידי הדרך או לחלופין בצמתים כאשר חלק ממצלמות הרמזור משמשות גם מצלמות מהירות.
  2. שים לב, ישנן מצלמות מהירות שיכולות לצלם גם את קדמת הרכב ומוצבת בנתיב הנגדי.
  3. מכשירי מדידת מהירות – שוטרי תנועה משתמשים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדוגמת דבורה, ממל"ז ומולטהנובה – אלו מכשירים אשר יודעים למדוד מהירות נסיעת הרכב.

מהירות מופרזת – ענישה

בראש ובראשונה העונש תלוי בגובה המהירות החריגה.

  1. רמת הענישה הנמוכה ביותר של עבירת מהירות מופרזת היא כאשר נהג נתפס נוהג בדרך עירונית במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המותר או בדרך בינעירונית במהירות של עד 25 קמ"ש מעל המותר. הענישה היא בדמות קנס בסך 250 ₪.
  2. רמת הענישה השנייה היא כאשר הנהג נתפס נוהג במהירות מופרזת בשיעור של 21-30 קמ"ש בדרך עירונית או 26-40 קמ"ש בדרך בין עירונית. הענישה במקרים אלו הוא קנס בסך 750 ש"ח ורישום שמונה (8) נקודות חובה.
  3. רמת הענישה השלישית היא כאשר נהג נתפס במהירות מופרזת של 31-40 קמ"ש בדרך עירונית או 41-50 קמ"ש בדרך בין עירונית. הענישה במקרים אלו הוא קנס בגובה של 1,500 ש"ח  ורישום של עשר (10) נקודות חובה.
  4. רמת הענישה הרביעית של עבירות מהירות היא כאשר נהג נתפס נוהג במהירות של מעל 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית או מעל 51 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך בין עירונית, במצב כזה השוטר ירשום לנהג הזמנה לדין וכן רישום של 10 נקודות.

מהירות מופרזת – מדיניות ענישה

בבית משפט לתעבורה התביעה המשטרתית עותרת לענישה שכוללת פסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס ובמקרים חריגים בהן המהירות היא גבוהה מאוד אף דרישה למאסר בפועל ומאסר על תנאי.

מהירות מופרזת – פסילה מנהלית

לעבירות מסוג הזמנה לדין, מתלווה לרוב הליך של פסילה מנהלית במסגרתה הנהג מוזמן לקצין משטרה שקובע אם לפסול לנהג את רישיון הנהיגה באופן מיידי לתקופה של 30 ימים.

 

מהירות מופרזת – נקודות משרד הרישוי

  • צבירה של 12 נקודות ומעלה במשרד הרישוי תביא לכך שהנהג יוזמן לקורס בסיסי בנהיגה נכונה אשר כולל 3 מפגשים ומבחן בסיומו.
  • צבירה של 24 נקודות ומעלה במשרד הרישוי תביא לכך שהנהג יוזמן לקורס מתקדם בנהיגה נכונה אשר כולל 3 מפגשים ומבחן בסיומו.
  • צבירה של 36 נקודות תגרום לכך שיפסל רישיון נהיגה, לתקופה של שלושה חודשים ועל מנת לחדש את רישיון הנהיגה על הנהג יהיה לעבור מבחן עיוני, קרי תאוריה.

לקריאה נוספת על שיטת הניקוד לחץ כאן

לעדכונים האחרונית בדבר שיטת הניקוד משנת 2018 לחץ כאן

 

אז מה עושים?

  1. לבקש להישפט – על מנת למזער או למחוק את נקודות החובה, או לחלופין לשלם ולמעשה להודות בעבירה.
  2. הזמנה לדין – בבית המשפט ניתן לעמוד על החפות ולנהל הוכחות או לחלופין להגיע להסדר טיעון מקל שבמסגרתו יצומצמו הנזקים מבחינת הענישה.
  3. ביטול פסילה מנהלית – במקרה שמדובר בהזמנה לדין ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש ביטול של הפסילה המנהלית שניתנה ע"י קצין המשטרה.
  • שמעון הרשקוביץ – עו"ד תעבורה מומחה בבחינת הנסיבות בתיק, אופן מדידת המהירות – מדובר במכשירים אלקטרוניים אשר ישנם מספר רב של חוקים, נהלים ותקנות אשר על פיהם צריכים השוטרים להפעיל את המכשיר כדי שהמהירות הנמדדת תהיה אמינה בבית המשפט.
  • לשמעון הרשקוביץ – עורך דין תעבורה ניסיון של אלפי תיקי מהירות מופרזת אשר בגינם נתנו מספר רב של זיכויים וכן הסדרי טיעון מקלים במיוחד.
  • שמעון הרשקוביץ – עורך דין תעבורה ניהל מספר תיקי מהירות מופרזת תקשורתיים אשר בגין אחד מהם זוכה נהג זיכוי מוחלט מנסיעה במהירות של 207 קמ"ש וניתנו עונשים קלים מאוד בתיקים אחרים.
  • שמעון הרשקוביץ – עורך דין תעבורה יטען טענות שיגרמו לבית משפט לתעבורה להקל בעונשו של הנאשם.
  • שמעון הרשקוביץ – עורך דין לתעבורה יבחן את עברו התעבורתי של הנאשם, האם בעברו עבירות תנועה נוספות והאם הן חמורות, האם הנאשם הוא עבריין תנועה מועד, וותק הרישיון של הנהג, העובדה שהרישיון משמש את הנהג לפרנסתו, מידת החריגה מהמהירות המופרזת ונסיבות אישיות שונות של הנהג אשר בהכרח ישפיעו על מידת העונש אשר יוטל עליו בסופו של יום.
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן