נסיעה ברמזור אדום

נסיעה ברמזור אדום היא דבר מסוכן מאוד. אם נתפסתם על חצייה באור אדום, אתם צפויים לקנס כספי וכמובן רישום של נקודות. כידוע צבירת נקודות במשרד הרישוי מביאה בסופו של דבר לסנקציות שונות כמו ביצוע מחודש של מבחן תיאוריה, טסט חדש ואף שלילת רישיון לתקופות ארוכות. מה שיכול להיות מצער עוד יותר זה כאשר הנסיעה באור אדום גרמה לתאונת דרכים. תאונות דרכים מסוג זה עלולות להיות תאונות קשות ואף קטלניות. אנו מקווים שזהו אינו המקרה, אך במידה ומדובר בתאונת דרכים חשוב לפנות ל עורך דין מומחה לתאונות דרכים. 

במאמר זה נדבר על החוק לגבי נסיעה ברמזור אדום, העונשים הצפויים והמקרים של זימון לבית משפט תעבורה על רמזור אדום. כמו כן נתייחס למקרה של רמזור אדום נהג חדש, מקרים שבהם החקיקה והאכיפה נוטה להחמיר יותר. 

נסיעה ברמזור אדום

נסיעה ברמזור אדום 

על פי תקנות התעבורה (תשכ“א – 1961) יש לציין לתמרורים ורמזורים. סעיף 22 בחוק קובע כי:

  • עובר דרך חייב לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור
  • האותות הניתנים על ידי רמזור, למעט אור צהוב מהבהב, יהיו עדיפים על כל תמרור הקובע מתן זכות קדימה.

במהלך הנהיגה אתם עשויים להיתקל במצבים בהם ישנו גם רמזור וגם תמרור, כמו למשל תמרור המורה על מתן זכות קדימה. במקרה שכזה אין לכם שום מקום לפרשנות אישית – החוק קובע במפורש כי הוראות הרמזור הן אלו אשר קובעות וגוברות על כל תמרור אחר. 

האכיפה ברמזורים יכולה להתבצע על ידי מצלמות רמזור או על ידי ניידת משטרה אשר הבחינה בביצוע העבירה. 

על מנת שלא יהיה ספק, להלן תזכורת לגבי אופו הציות לאורות הרמזור:

אור אדום – על פי החוק אין להימצא בצומת כאשר האור האדום. יש לעצור את הרכב לפני קו העצירה. 

אור אדום + צהוב – על הנהג להתכונן לנסיעה. 

אור ירוק – מותר לחצות את הצומת אם הוא פנוי. 

אור ירוק מהבהב – על הנהג להתכונן לעצירה.

אור צהוב – האור הצהוב מתריע לפני האור האדום. אם קו העצירה נחצה לפני שהאור התחלף לצהוב, יש למהר לפנות את הצומת.

אור צהוב מהבהב – זימן לתקלה במערכת הרמזורים ויש לציית לתמרורים במקום. 

רמזור אדום קנס

רמזור אדום קנס עומד על 1,500 ש“ח ורישום של 10 נקודות. אך למשטרה ישנו שיקול דעת ובנסיבות מסוימות העונש יכול להיות חמור יותר וזה כולל זימון לבית משפט על רמזור אדום. 

המשטרה בוחנת את נסיבות המקרה ובהתאם לכך תקבע את חומרת העבירה. למשל ישנו הבדל בין נהג אשר נכנס לצומת כאשר האור בדיוק התחלף לאדום, או נהג אשר ביצע חצייה באור אדום לאחר שהאור האדום דולק מספר שניות. 

במקרה של נסיבות מחמירות, כמו הפרעה לעובר דרך או הימצאות של רכב אחר בצומת הענישה מחמירה. במקרה שכזה המשטרה לא תיתן קנס כספי אלא תנקוט בסנקציות הבאות:

  • הגשת כתב אישום (זימון לבית משפט על רמזור אדום). 
  • פסילה מנהלית ל 30 יום.
  • השבתת הרכב ל 30 יום.

רמזור אדום קנס

רמזור אדום מצלמה 

במקרים רבים האכיפה מתבצעת באמצעות מצלמה. במקומות רבים בארץ ישנן מצלמות אור אדום. העבירה היא אותה עבירה של נסיעה ברמזור אדום. אך המצלמה יכולה לצלם ולזהות את הרכב על פי לוחית הרישוי, ולא את הנהג. אם כך נשאלת השאלה כיצד נוהגת המשטרה במקרה זה?

ברירת המחדל היא רישום הדוח על שם בעל הרכב. בהתאם לכך הקנס, הנקודות או זימון לבית משפט על רמזור אדום, יופנו לעבר בעל הרכב. במידה ובעל הרכב הוא לא זה אשר נהג ברכב ולא הוא ביצע את העבירה, ניתן להסב את הדוח על שם הנהג שביצע את העבירה. לצורך כך על הנהג שביצע את העבירה להצהיר שהוא היה הנהג בעת ביצוע העבירה בתאריך המפורט בכתב האישום. 

רמזור אדום מצלמה

רמזור אדום נהג חדש

כידוע החוק, המשטרה ובתי המשפט מחמירים יותר עם נהגים חדשים. אז מה קורה במקרה של רמזור אדום נהג חדש?

מבחינת הענישה רמזור אדום קנס עומד על 1500 ש“ח ו 10 נקודות, כלומר אין החמרה של הענישה. אך במידה וישנה הזמנה לדין, במסגרת שיקול הדעת של בית המשפט ניתן לצפות כי בית המשפט יחמיר יותר עם נהג חדש. זכרו שחשוב להופיע בבית המשפט מיוצגים על ידי עורך דין לתעבורה.

במידה ונהג חדש יורשע בעבירת רמזור אדום הוא צפוי לקבל שלילת רישיון. בתום תקופת השלילה רישיונו לא יחודש באופן אוטומטי, יהיה עליו לגשת שוב למבחן התיאורה. במידה ותקופת השלילה עולה על 3 חודשי שלילה הוא יזדקק לעבור מחדש גם את הטסט. כמו כן תקופת הנהג החדש תוארך בשנתיים. 

רמזור אדום נהג חדש

זימון לבית משפט על רמזור אדום

במידה וקיבלתם זימון לבית משפט תעבורה, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין לענייני תעבורה על מנת לקבל ייעוץ משפטי וייצוג בבית המשפט. ישנם דברים רבים שעורך הדין יכול לעשות על מנת לסייע לכם, וללא עורך דין אתם חסרי סיכוי מול המערכת. 

בהתאם לנסיבות יש לקבוע את קו ההגנה. לעתים מדובר בטיעונים פרוצדורליים ולעתים מדובר בטיעונים טכניים. בעזרתו של עורך דין מומחה לתעבורה ניתן לפעמים לבטל את כתב האישום, במקרים אחרים ניתן להקל בעונש. 

לא תמיד ישנו זימון לבית משפט, אך בשל הנקודות הכרוכות בדו“ח נהגים עשויים לשקול הגשת ערעור. בטרם הגשת הערעור חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה בצפון.  אם אתם חושבים לעצמכם שהדבר הכי גרוע שיקרה הוא שבית המשפט ידחה את הערעור, זו טעות – בית המשפט יכול להחמיר בעונש. כלומר אתם עשוים להיכנס עם קנס ונקודות ולצאת עם שלילת רישיון. לכן חשוב שעורך דין יבדוק את נסיבות המקרה. 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בפייסבוק

נסיעה ברמזור אדום
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן