עורך דין לענייני תאונות דרכים 

ראשית כל אנו מאחלים לכם כי לעולם לא תזדקקו לשירותיו של עורך דין לענייני תאונות דרכים. כמו כן אנו מקווים כי לעולם לא תוזמנו להישפט ב בית משפט תעבורה או תוזמנו לבדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אך בפועל ישנם סיכויים גדולים בהם תמצאו את עצמכם בסיטואציות שכאלו ותזדקקו לשירותים אלו; לכן חשוב לדעת למי לפנות. למעשה אנו מדברים על עורך דין תעבורה, אשר מסייע לכם בכל נושאי התעבורה, גם כאשר לא מדובר בתאונות דרכים. 

מידי שעה אנו שומעים במבזקי החדשות על תאונות דרכים בכבישי הארץ. התאונות שאנו שומעים עליהן הן בדרך כלל אלו המסתיימות בפצועים קשה וחס וחלילה הרוגים. אך המספרים האמתיים גדולים הרבה יותר מאשר מה שמדווח בחדשות; גם תאונות דרכים הנחשבות לקלות, בפועל יכולות לגרום לפציעות קשות ושבועות של שיקום. תאונות דרכים יכולות לגרום לנזק לגוף, ונזק לרכוש. הן עשויות להיות כרוכות בתביעות משפטיות, זימון לבית משפט תעבורה, זימון למרב“ד, התנהלות מול חברות ביטוח, ועדות רפואיות ועוד. לאחר תאונת דרכים אתם עשויים להיות בהלם ומצב בריאותי ונפשי המקשה עליכם להתנהל – לכן חשוב להיעזר ב עורך דין לענייני תאונות דרכים שעליו אתם יכולים לסמוך. 

עורך דין לענייני תאונות דרכים

עורך דין לענייני תאונות דרכים 

עורך דין תאונות דרכים מעניק לכם קודם כל סיוע משפטי ראשוני, כבר בעת התרחשות התאונה. עליכם לדעת כיצד לנהוג לאחר התאונה (החלפת פרטים, תיעוד התאונה, חקירה של בוחן תנועה…). לאחר מכן עורך הדין מסייע לכם להתנהל מול הגופים השונים – אלו יכולים להיות משטרת ישראל, חברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי וכו‘. 

עורך דין לתאונות דרכים מסייע לכם להגדיל את הפיצוי שתקבלו. חשוב לדעת כי כל נפגע תאונות דרכים זכאי לפיצויים, זאת ללא תלות בשאלת האשמה. אך במידה ואתם נאשמים באחריות לתאונה, תזדקקו גם לסיוע משפטי ב משפט תעבורה. 

בית משפט תעבורה

בית משפט תעבורה

במקרה של תאונות דרכים קלות, בדרך כלל העניין הוא אך ורק ביטוחי. זוהי אמנם בירוקרטיה, אך לא קושי משפטי משמעותי. אך גם תאונת דרכים קלה יכולה בקלות להפוך לעניין רפואי, זאת במידה ואחד הנפגעים יפנה למיון לאחר התאונה. כדאי להיות מוכנים לתרחיש שכזה בכל מקרה של תאונת דרכים. אל תיכנסו לוויכוחים לגבי אשמה, ואל תגידו שום דבר שיכול אחר כך לשמש נגדכם. התמקדו בהחלפת הפרטים ותיעוד האירוע. ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם עורך דין תעבורה גם במקרה ומדובר אך ורק בתביעת ביטוח; חשוב שתדעו לתאר את נסיבות המקרה לחברת הביטוח בצורה הנכונה. הגרסה שתמסרו עלולה להימסר אחר כך גם למשטרה. 

במידה וישנם נפגעים בזירת התאונה, יש להזעיק גם את המשטרה. וכאן העניינים עלולים להסתבך, וכתוצאה מזה אתם עשויים למצוא את עצמכם בהמשך עם כתב אישום ב בית משפט תעבורה. 

המשטרה תשלח בוחן תנועה אשר יבחן את נסיבות המקרה. החקירה תתחיל כבר בשטח, ולכן היו זהירים מאוד. זכותכם להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה בשלב זה – ממשו את הזכות! המשטרה בהחלט יודעת לנצל מצבים ולחקור אנשים פצועים; אתם עשויים להגיד דברים שאחר כך ישמשו נגדכם. 

המכון לבטיחות בדרכים

המכון לבטיחות בדרכים, או ליתר דיוק המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף הבוחן את כשירותם הרפואית של נהגים. אם הוזמנתם לבדיקה במרב“ד, היא עלולה להסתיים בשלילת הרישיון. ישנן סיבות שונות מדוע אנשים מוזמנים לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אחת מהן היא מעורבות בתאונות דרכים. 

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, המשטרה תדווח זאת, ולאחר מכן המכון לבטיחות בדרכים יזמין אתכם לבדיקות רפואיות ו/נפשיות, על מנת לקבוע האם ישנו ליקוי בריאותי או נפשי המסכן את הנהגים האחרים בכביש ואת הולכי הרגל. 

לאחר ביצוע המבדק, המרב“ד מעביר את המלצותיו לרשות הרישוי, והיא זו המקבלת את ההחלטה. רשות הרישוי נוטה לקבל את המלצות המכון הרפואי כפי שהן. במידה ונשלל רישיונכם בעקבות החלטות המכון לבטיחות בדרכים, חשוב שתדעו שניתן לערער. זה לא דבר פשוט, יש לפנות לעורך דין תעבורה על מנת לבדוק כיצד לפעול.

המכון לבטיחות בדרכים

שמעון הרשקוביץ – עורך דין תעבורה

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, קלה או חס וחלילה תאונה קשה – פנו ל עורך דין לענייני תאונות דרכים בהקדם. חשוב לעשות זאת כבר מהרגע הראשון, כל טעות שתעשו עלולה להביא אתכם למדרון חלקלק והישר להגשת כתב אישום וזימון ל בית משפט תעבורה. 

במשרדינו תוכלו לקבל את המעטפת המשפטית שתעניק לכם שקט נפשי, תמקסם את הפיצוי ותעניק לכם ייצוג משפטי במידת הצורך. 

עקבו אחרינו גם בלינקדאין

עורך דין לענייני תאונות דרכים
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן