עורך דין מחיקת נקודות בחיפה

עורך דין מחיקת נקודות בחיפה יכול להעניק לכם סיוע בעת הגשת ערעור על דוחות משטרה וביטול נקודות תעבורה. במאמר זה נסביר על שיטת הניקוד, מתי הן נמחקות לבד והאם ניתן לעשות משהו אקטיבי לצורך מחיקת הנקודות?

מתוך ניסיון לצמצם את עבירות התנועה, ובעקיפין גם את תאונות הדרכים, נקבעה בישראל שיטת ניקוד. לצד קנסות התעבורה וההליכים הרגילים מתקיימת צבירה של נקודות, ואלו כידוע לא נקודות מועדון המזכות בפרסים – אלו הן נקודות המביאות לסנקציות שונות ואף שלילת רישיון. שיטת הניקוד היא שיטה מדורגת לפיה הנקודות נצברות לפי חומרת העבירה. למשל אם נאלצתם לעצור על מנת לתקן תקר בגלגל ולא השתמשתם באפוד זוהר, תקבלו על כך 2 נקודות. אם נסעתם ללא חגורת בטיחות תצברו 4 נקודות ועבור נסיעה באור אדום תקבלו 10 נקודות. אלו הן רק כמה דוגמאות, את הרשימה המלאה והמעודכנת תוכלו למצוא באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. בשנים האחרונות הייתה גם מגמה של החמרה במדיניות הנקודות.

אינכם בטוחים האם יש לכם נקודות או כמה נקודות יש לכם? בסוף המאמר נדבר על בדיקת נקודות תעבורה. 

עורך דין מחיקת נקודות בחיפה

נקודות תעבורה הן אינן לנצח 

גם נהגים אחראיים וזהירים עלולים לבצע עבירת תנועה ולצבור נקודות. אין צורך להיבהל אם יש לכם 2 או 4 נקודות וברוב המקרים אין טעם להילחם ולערער על דוחות המשטרה במקרים אלו. פשוט המשיכו לנהוג בזהירות והימנעו מעבירות תנועה – נקודות התעבורה יתבטלו בחלוף הזמן. 

הנקודות נמחקות, אך תקופת הזמן היא אינה תקופה קבועה, היא תלויה בכמות הנקודות שצברתם: אם צברתם עד 20 נקודות, הן תקפות למשך שנתיים מיום ביצוע העבירה. בתום תקופה זו הן יתבטלו. אם צברתם 22 נקודות או יותר, הן תקפות לארבע שנים. וכך זה הולך ומחמיר. 

כיצד מבטלים נקודות 

לפעמים נהגים עשויים למצוא את עצמם במצב שבו הם מקבלים קנס עם נקודות אשר יכול לגרור סנקציות שונות כמו קורס נהיגה מונעת, שלילת רישיון ומבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. למשל נהג שיצבור 12 נקודות יידרש להשתתף בקורס נהיגה מונעת. נהג שצבר 36 נקודות, רישיונו יישלל לתקופה של 3 חודשים ובסופן יאלץ לעבור שוב את בחינת התאוריה. 

שלילת רישיון, גם כאשר היא זמנית, עשויה לפגוע בכם ולהשפיע באופן דרמטי על מהלך חייכם. אנו תלויים ברכב לצורך עבודה ולכן ברור למה לא נרצה שלילת רישיון. כמובן שתמיד עדיף להימנע ממצבים אלו באמצעות הקפדה על הזהירות וחוקי התנועה, אך בכל זאת אנו עשויים להגיע למצבים שכאלו; מצבים בהם נרצה להילחם על מנת לבטל את הנקודות. 

ישנן שתי אפשרויות לביטול נקודות באופן אקטיבי – באמצעות המרת הדו“ח לאזהרה ובאמצעות ערעור על הדוח. כאשר האחרון פירושו הגשת בקשה להישפט בבית דין לתעבורה. 

המרת דוח לאזהרה תלויה בשיקול הדעת של השוטר שעצר אתכם ונתן את הדו“ח. תצטרכו לדבר אל ליבו של השוטר ולשכנע אותו שמדובר במעידה חד פעמית ולפי התרשמותו הוא יחליט האם להמיר את הדו“ח באזהרה. 

במקרה שהשוטר לא המיר את הדו“ח באזהרה, עדיין ניתן לפנות אל המשטרה (המרכז לפניות נהגים) ולנסות לבקש להמיר את הדוח באזהרה. תצטרכו להציג בפניהם טיעונים משכנעים מכיוון שהם סומכים על שיקול דעתו של השוטר ומגבים אותו. רק נהגים בעלי ותק של למעלה מ 10 שנים, ונקיים מעבירות תנועה, יכולים לבצע את הפנייה הזו. אחרת אין טעם אפילו לנסות, פנייתכם לא תתקבל. 

ולבסוף קיימת האפשרות לפנות לבית דין לתעבורה. דבר שכדאי לעשות בעזרתו של עורך דין מחיקת נקודות בחיפה. ניתן להגיש בקשה להישפט עד 90 יום מיום קבלת דו“ח התנועה. אין לשלם את הדוח, זו נחשבת להודאה באשמה (רק יש להגיש את הבקשה במועד). בסמכותו של בין הדין לתעבורה לבטל את הדוח והנקודות, אך כמובן שצריך נימוקים משכנעים שיגרמו לבית המשפט לבטל את הדו“ח. 

בדיקת נקודות תעבורה

אין צורך ב עורך דין לענייני תעבורה בחיפה לצורך ביצוע בדיקת נקודות תעבורה. כל אחד יכול לעשות בדיקות נקודות תנועה בעצמו. למעשה על פי התקנות רק הנהג יכול לעשות זאת בעצמו. 

לצורך ביצוע הבדיקה אתם צריכים להזמין את הדו“ח,  אשר ישלח לביתכם לפי הכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של משרד התחבורה, במוקד השירות הטלפוני (5678*), או בעמדות השירות העצמי. באתר האינטרנט של רשות התקשוב הממשלתי תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של עמדות השירות בכל רחבי הארץ. ניתן גם לבצע בדיקת נקודות תעבורה באמצעות קביעת תור במשרד הרישוי. 

עורך דין מחיקת נקודות בחיפה

בית הדין לתעבורה הוא בדרך כלל מקום הבוחן את עבירת התנועה והנסיבות על פי החוק היבש. הסיכויים להצליח לבטל דוח משטרה בבית דין לתעבורה שואפים לאפס ללא עזרתו של עורך דין לתעבורה. ועוד בטרם הגשת ערעור על דוח תנועה, מוטב להתייעץ עם עו“ד תעבורה על מנת לנתח את סיכוי ההצלחה של הערעור. 

עורך דין תעבורה בחיפה יכול לנתח את המקרה ואולי אפילו למצוא פגמים בהתנהלות המשטרה, ואלו יכולים להיות בסיס לביטול הדו“ח, עסקאות טיעון והמרת האישום או הפחתת העונש. אולי לא תצליחו לבטל את הדוח והנקודות, אך אולי תוכלו להפחית אותן באישום עם פחות נקודות. 

להרבה אנשים ישנו קונספט מוטעה בכל הנוגע לערעור על דוח משטרה. ישנם אנשים החושבים ”ננסה.. אין לי מה להפסיד“, בפועל ההפך הוא הנכון. בית הדין לתעבורה בוחן את כל עבירת התנועה וכל נסיבות המקרה. המשמעות של זה היא שבית הדין יכול להחליט על הטלת עונש חמור מזה שהטילה המשטרה. כך שבהחלט יש לכם מה להפסיד. 

בדיקת נקודות תעבורה

מחפשים עורך דין מחיקת נקודות בחיפה? במשרד עורכי דין שמעון הרשקוביץ תוכלו לקבל סיוע, ייעוץ וכמובן ייצוג בבית המשפט. לנו ניסיון רב בעבירות תנועה, דוחות משטרה והגשת ערעורים לבית הדין לתעבורה. פנו אלינו, הסבירו לנו את נסיבות המקרה וכך נקבע מהי אסטרטגיית הפעולה הנכונה עבורכם. 

עקבו אחרינו באמצעות דף הפייסבוק והישארו מעודכנים.

 

בדיקת נקודות תעבורה
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן