עורך דין תאונות דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונות דרכים, יש לפנות בהקדם לעורך דין תאונות דרכים. בעצם מדובר ב עורך דין תחבורה אשר יכול לסייע לכם בהליכים שונים הקשורים לדיני תעבורה, כמו למשל ערעור על דוחות משטרה, ייצוג במשפט תעבורה, התנהלות מול חברת הביטוח ועוד. כלומר לאו דווקא בנושא של תאונות דרכים. 

תאונות דרכים הן נושא מאוד כאוב. בצורתן הקשה הן גורמות לפגיעות גוף ונפש ועלולות להיות גם קטלניות. גם התאונה הקלה ביותר יכולה לזעזע אותנו מבחינה נפשית, ואף לגרום לנו לפגיעות אורתופדיות אשר יתגלו בהמשך. מעורבות בתאונת דרכים עשויה לכלול טיפולים רפואיים, נכות, אבדן ימי עבודה, פגיעה ביכולת ההשתכרות, התנהלות מול המשטרה וחברות הביטוח ועוד.

 הבריאות היא הדבר הכי חשוב, אך בהתרחש תאונה עולות סוגיות משפטיות שונות שיש לתת להן מענה. לא תמיד קל להתמודד עם הדברים הללו, בייחוד לא כאשר מדובר בתאונה קשה עם נפגעים ואפילו הרוגים. מסיבות אלו חשוב להיעזר ב עורך דין תאונות דרכים אשר יכול להעניק לכם את כל הסיוע הנדרש ברגעים הקשים. 

במקרה של תאונות דרכים עומדות על הפרק שאלות משפטיות שונות, ביניהן השאלה מי אחראי לתאונה. המשטרה חוקרת את התאונה ורוצה לדעת האם מדובר בתאונה שהיא תוצאה של הפרת חוקי התנועה, שימוש בחומרים אסורים וכו‘. השאלות הללו הן חשובות, אך חשוב לדעת שנושא הפיצויים מנותק מעניין האשמה. 

על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל“ה 1975, כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי ללא קשר לשאלת האשמה. כנגזרת מזה ישנה גם חובה לבטח את הרכב בביטוח חובה. זהו הביטוח שמטרתו לפצות על נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים. שימו לב כי יתכן כי תאונת הדרכים שלכם נחשבת גם ל תאונת עבודה

בדיקת כשירות נהיגה

עורך דין תאונות דרכים

החוק מעניק לכם זכויות לפיצויים במידה ונפגעתם בתאונת דרכים. אך ישנו פער גדל בין הזכויות שמגיעות לכם, לבין קבלת הפיצויים בפועל. אם נפגעתם בתאונה, יתכן שאין לכם את הכוחות להתמודד עם הבירוקרטיה והקשיים שמערימים חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי. מסיבה זו חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה, הוא זה אשר מכיר את המערכת ודרישותיה ויכול להילחם עבורכם בזמן שאתם נחים ומתאוששים מתאונת הדרכים. 

בדיקת כשירות נהיגה

נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עשויים לקבל זימון לבדיקת כשירות נהיגה במרב“ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים). המרב“ד הוא הגוף המוסמך לבצע בדיקות בריאותיות לנהגים, הכוללות גם אבחון נפשי, על מנת לבדוק את כשירותם לנהיגה. 

נהגים שהיו מעורבים בתאונה עשויים לקבל זימון לבדיקה. אך בהזדמנות זו נציין שלאו דווקא מעורבות בתאונת דרכים היא הסיבה לזימון. ישנם גופים שונים המפנים אנשים לבדיקות במרב“ד, למשל ישנה חובת דיווח של רופאים במצבים רפואיים מסוימים. 

המרב“ד מדווח על מסקנותיו לרשות הרישוי והם מוסמכים לבטל רישיון נהיגה, או לסרב לתת למי שאובחן על ידי המכון הרפואי כבלתי כשיר. במידה והמכון הרפואי קבע כי אינכם כשירים לנהיגה, יש למהר להגיש ערר. בנסיבות מסוימות ניתן לבטל את ההחלטה, אך חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה על מנת לבחון את נסיבות המקרה ולקבוע את האסטרטגיה.

לקריאה נוספת בעניין ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

משפט תעבורה 

משפט תעבורה 

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים והמשטרה סבורה שזוהי אשמתכם, כמו למשל תאונת דרכים שנגרמה בעקבות ביצוע עבירת תנועה או נהיגה תחת השפעת אלכוהול – אתם צפויים לקבל זימון למשפט תעבורה. לכל תאונה יש את הנסיבות שלה, אך כדאי להיות מודעים לכך שהעונשים עשויים להיות כבדים, משלילה וקנסות ועד מאסר בפועל. 

בשום פנים ואופן אין לגשת ל משפט תעבורה ללא ייצוג משפטי בעזרתו של עורך דין תאונות דרכים. 

גם אם תאונת הדרכים נגרמה באשמתכם, עדיין יש לכם זכות לייצוג משפטי. עורך דין לענייני תעבורה יכול לבחון את הנסיבות ולהעניק לכם ייצוג בבית המשפט. בעזרת עורך דין ניתן לצמצם את הנזק שייגרם לכם. 

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, יש לפנות לעורך דין תאונות דרכים כבר באותו הרגע, לפני שאתם מדברים עם בוחן התנועה. הבוחן אמור לציין בפניכם כי יש לכם את הזכות להתייעץ עם עורך דין וכדאי לממש את הזכות הזו. אתם עלולים להיות נסערים מהתאונה, ולהגיד דברים מתוך לחץ ורצון שיעזבו אתכם לנפשכם. אתם עשויים להגיד דברים שישחקו לרעתכם ואלו יובילו להגשת כתב אישום. 

עורך דין תעבורה שמעון הרשקוביץ

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? קיבלתם זימון ל בדיקת כשירות נהיגה או אולי אתם רוצים לבטל דוח משטרה? זהו הזמן לפנות לעורך דין תעבורה שמעון הרשקוביץ. למשרדינו ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים ואנו נעניק לכם את כל המעטפת המשפטית הדרושה. 

עורך דין תאונות דרכים

ניתן ליצור קשר גם באמצעות עמוד הפייסבוק

 

משפט תעבורה 
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן