ענישה על מהירות מופרזת

עבירות תנועה הן דבר נפוץ בישראל, אולי אפילו נפוץ מדי. אחד העבירות הנפוצות אשר אופיינית לאחוז גבוה מן הנהגים היא נהיגה במהירות מופרזת. מהירות מופרזת לא נוגעת רק למהירות של 150 קמ"ש – יתכן ומדובר בנהיגה של 10-15 קמ"ש מעל המותר ועדיין הדבר נחשב למהירות מופרזת – בעיקר כאשר מדובר בנהיגה בשטח עירוני או באיזור בו המהירות המותרת היא מתחת ל-50 קמ"ש. אם נתפסתם פעם אחת נוהגים מעט מעל המותר הנכם צפויים לקנס ואולי לנקודות, אך במידה והדבר יחזור על עצמו מספר פעמים הרי שצבירת הנקודות תעמיד את הרישיון שלכם בסכנה.

מהי הענישה עבור מהירות מופרזת ?

המהירות המותרת בשטח מסוים נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים המגדירים את מהירות הנסיעה בה לנהג יהיה מספיק זמן על מנת להגיב לשינויים בכביש, לבצע את ההחלטות הנכונות ולא לסכן את ציבור הנוסעים והולכי הרגל. חלק מן הדברים המשפיעים על קביעת המהירות המקסימלית כוללים :

  • מספר הנתיבים בכביש וסוג הכביש – חד צדדי או דו צדדי
  • מיקום הכביש – עירוני, בין עירוני או מהיר
  • בעל שטח הפרדה או ללא שטח הפרדה
  • איכות הכביש – בעל עיקולים חדים, דרך צרה, אזור בו מתבצעות עבודות בכביש וכו'.

לאחר שהמחוקק קבע את המהירות המותרת באיזור ספציפי הוא גם קובע את הענישה המתאימה לכל כביש. הענישה החמורה מכל נוגעת לנהיגה של 31 קמ"ש מעל המותר בשטח עירוני ונהיגה של 41 קמ"ש מעל המותר בשטח בין עירוני. במקרים אלה הנהג יקבל קנס, נקודות , הזמנה לבית משפט ואפשרות לפסילה מנהלית של 30 יום – זאת במידה ולא היו לו הרשעות קודמות.

שמעון הרשקוביץ – המשרד הנכון בזמן הנכון

גם נהגים זהירים נתפסים לעיתים ברגע של חוסר זהירות בו נהגו במהירות מופרזת. משרד עורכי דין שמעון הרשקוביץ הוא המשרד הנכון עבורכם בשעת צרה ויעזור לכם להתמודד עם כל קנס, תביעה לשלילת רישיון או דרישה לאבחון במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הודות לניסיון רב והיכרות עם רזי דיני התעבורה המשרד מגיע לתוצאות מרשימות והסדרי טיעון מעולים בכל תיק.

ענישה על מהירות מופרזת

ענישה על מהירות מופרזת
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן