תביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים? חשוב שתדעו כי אתם זכאים לפיצוי כספי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם בתאונה. מדובר בין היתר בתשלום עבור הוצאות רפואיות ופיצוי עבור הפסדי השתכרות. קבלת הפיצוי דורשת הגשת תביעה אל חברת הביטוח וכדי להגדיל את הסיכוי לתשלום הפיצוי המירבי, על הנפגע לפנות לעורך דין מומחה אשר ינהל עבורו את ההליך באופן יעיל ומקצועי.

חוק הפלת"ד

כל אדם שנפגע פגיעה פיזית בתאונת דרכים, יהיה זכאי לקבל פיצוי כספי בגין נזקיו על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 הנקרא בקיצור חוק הפלת"ד. חברות הביטוח הן אלו הנושאות בתשלום הפיצוי כדלקמן: כאשר הנהג הוא זה שנפגע בתאונה, הוא יתבע את חברת הביטוח המבטחת את רכבו, נוסע שנפגע יתבע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב בו נסע וכאשר מדובר על הולך רגל, הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו. 

החוק קובע כי הזכאות לפיצוי בגין נזקי גוף אינה תלויה במידת האשמה של הנפגע בתאונה וזאת על פי עקרון של אחריות מוחלטת כפי שנסביר להלן. הרציונל שבכך הוא לאפשר לכל אדם אשר נגרמו לו נזקי גוף בתאונת דרכים, לקבל את הפיצוי הדרוש לו כדי להחלים ולחזור לשגרת חייו.  

אחריות מוחלטת

בכל הנוגע לנזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים חל עקרון האחריות המוחלטת. על פיו, חברת הביטוח תהיה מחויבת לשלם פיצוי לכל אדם שנפגע בתאונה, בין אם הוא אשם בה ובין אם לאו. כלומר כי גם מי שאחראי לתאונה, יוכל לקבל פיצוי בגין הנזק הפיזי שנגרם לו. לא אחת, אנשים שנפגעו פגיעות קשות בתאונת דרכים, נמנעים מפנייה לייעוץ משפטי משום שהם מניחים כי אם הם אשמים בתאונה, הם לא יהיו זכאים לפיצוי.

כפי שאנו מבינים, זוהי הנחה שגויה ולכן כדאי תמיד להיוועץ עם עו"ד מומחה. נדגיש, כי עקרון האחריות המוחלטת חל על נזקי גוף בלבד. כאשר מדובר על נזקי רכוש, הזכאות לפיצוי כבר תלויה בשאלת האשמה ורק מי שיוכיח כי הוא אינו אחראי לתאונה, יהיה זכאי לפיצוי.

 פיצוי כספי בגין נזקי גוף

תאונת דרכים יכולה לגרום לסוגים שונים של פגיעות גוף, קלות כחמורות, החל משברים וכלה בפגיעות ראש, צוואר, גב ועוד. לנפגע בתאונה מגיע לקבל פיצוי כספי על בסיס אחוזי הנכות שנגרמו לו ועל בסיס נתונים נוספים כגון: גיל, אובדן כושר עבודה, היקף ההוצאות הרפואיות ועוד.

קבלת הפיצוי מותנית בהגשת תביעה אל חברת הביטוח, אשר מצידה פועלת כדי למצוא נימוקים לדחיית התביעה או להקטנת סכום הפיצוי. על כן, כדאי מאוד להסתייע בעניין זה בעורך דין מומחה אשר יידע כיצד להתנהל בצורה נכונה ומקצועית מול הגורם המבטח וכך להגדיל משמעותית את הסיכוי לקבלת הפיצוי המקסימאלי.

מתי לפנות לייעוץ משפטי?

אם נפגעתם בתאונת דרכים, כדאי לפנות לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר. הליך התביעה מול חברת הביטוח עשוי לקחת זמן ולעיתים, יש צורך להגיש תביעה לבית המשפט עקב מחלוקת בין הצדדים על גובה הפיצוי. משכך, כדאי להתחיל בהליך זה בהקדם. עוד נוסיף, כי כאשר הנפגע פונה לעורך דין בסמיכות לתאונה, סביר להניח שזכרונו מהאירוע יהיה טרי יותר והדבר יקל על ביסוס הקשר הסיבתי בין הנזק לבין התאונה.

נציין, כי על אף היתרונות הברורים בפנייה מוקדמת לקבלת ייעוץ משפטי, חשוב לדעת כי תקופת ההתיישנות של תביעה לפיצוי נפגעי תאונות דרכים על פי חוק הפלת"ד היא 7 שנים. לכן אף אם חלף זמן רב מן התאונה, תמיד כדאי להיוועץ עם עו"ד מומחה ולבחון מולו האם קיימת אפשרות לקבלת פיצוי כספי.

 

 

תביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן