עורכי דין לתאונות דרכים

בתור עורכי דין לתאונות דרכים אנו באמת מקווים שלא תהיה לנו עבודה. אבל לצערנו הרב תאונות דרכים הן חלק מהמציאות העגומה של חיינו. מידי יום מתרחשות בכבישי ארצנו תאונות דרכים, למזלנו רובן קלות. אך לצד התאונות הקלות מתרחשות גם תאונות קשות המסתיימות בפצועים, הרוגים ומשפחות שעולמן חרב בשנייה אחת. לצד הכאב, תאונות דרכים גם גוררות הליכים משפטיים ובירוקרטיים שונים, ולכן יש צורך ב עורך דין תעבורה חיפה על מנת להתמודד עם ההשלכות של תאונות דרכים. 

עורכי דין לתאונות דרכים

עורכי דין לתאונות דרכים 

ניתן לחלק את תאונות הדרכים לשני סוגים, תאונות דרכים הגורמות נזקי גוף ותאונות דרכים הגורמות נזק לרכוש. וכמובן שתאונת דרכים הגורמת נזק לגוף כוללת גם נזק לרכוש. הסוגים השונים של תאונות הדרכים יוצרות מצבים משפטיים מורכבים.

כאשר אנו שומעים על תאונה אנו תמיד מתעניינים מי האשם בתאונה. השאלה הזו רלוונטית עבור חברות הביטוח וגם עבור המשטרה. חברת הביטוח רוצה לדעת מי אשם, כך יקבע איזו צד נושא באחריות לפיצוי הביטוחי. המשטרה רוצה לדעת מי אשם ואיך נגרמה התאונה, בהתאם לכך היא עשויה להגיש כתב אישום. למשל אם התאונה התרחשה בעקבות עבירה חמורה כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נסיעה באור אדום וכו‘, במקרה שכזה הנהג צפוי לקבל זימון ל בית משפט תעבורה. אם זה המקרה, עליכם למהר לחפש עורך דין תעבורה חיפה; אין לכם סיכוי בבית המשפט ללא עורך דין לענייני תעבורה. 

אך בכל הנוגע לפיצויים על נזקי גוף, שאלת האשמה היא אינה רלוונטית. כל מי שנפגע בתאונת דרכים וסובל מנזקי גוף זכאי לפיצויים על פי חוק. לא ניתן לשלול מאדם פיצויים אלו גם אם הוא הגורם לתאונה, וגם אם היא התרחשה כתוצאה מביצוע עבירת תנועה חמורה. 

אך למרות שהפיצויים מגיעים לכם על פי חוק, בפועל לקבל אותם עשוי להיות דבר מורכב. אתם עשויים למצוא את עצמכם נאבקים במערכת בירוקרטית של חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, וזאת כאשר אתם עדיין מתאוששים מהתאונה. לכן תמיד כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה חיפה. 

כיצד נקבעים הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

אין מחשבון מדויק לקביעת גובה הפיצויים, וכאן באות לידי ביטוי יכולותיו המשפטיות של עורך הדין. הבסיס לגובה הפיצויים הוא הנכות הרפואית שנגרמה לכם. היא תוערך על ידי מומחה שימנה בית המשפט (או הביטוח הלאומי במקרה שזו תאונת דרכים בעבודה). במסגרת זה אתם תופיעו בפני וועדה רפואית אשר בוחנת את הפגיעה והמגבלות שהיא הותירה.

לביטוח הלאומי ישנן תקנות לגבי סוגי הפגיעות, אך הן תמיד נתונות לפרשנות ומחלוקת. בנוסף ישנם שיקולים נוספים הבוחנים את הנכות התפקודית שנגרמה לכם; כאן באים לידי ביטוי לא רק אופי הפגיעה אלא גם השפעתה על צורת ההשתכרות שלכם. וכמובן נלקחים בחשבון הפסדי השכר שנגרמו והפסדי השכר העתידיים. החוק גם קובע פיצוי כאב וסבל, ופיצויים עבור הוצאות שונות שנגרמו לכם בעקבות הפגיעה. ומהצד השני ישנם גם ניכויים שונים, כמו למשל הטבות וקצבאות שכבר קיבלתם מהביטוח הלאומי. 

עורך דין תעבורה חיפה

עורך דין תעבורה חיפה

אתם בוודאי חוששים משכר הטרחה שיש לשלם עבור השירותים של עורכי דין לתאונות דרכים. כמובן ששכר הטרחה מחושב לפי אחוז מסוים מתשלומי הפיצויים, אך בוודאי תשמחו לדעת כי הנושא נמצא תחת פיקוח. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגביל את שכר הטרחה שיכול לגבות עורך הדין תעבורה בחיפה. 

על פי החוק, שכר הטרחה המקסימלי הוא 13%, וזאת במקרה ובו נדרש ייצוג בבית משפט המחליט על סכום הפיצויים. אך במקרים רבים מושגת פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, ובמקרה זה שכר הטרחה המקסימלי הוא 8%. או 11% במקרה בו הפשרה הושגה לאחר הגשת התביעה (בטרם ניתן פסק דין).

עורכי דין לתאונות דרכים יסייעו לכם בכל ההתנהלות הבירוקרטית ויעמדו לצידכם ברגעים הקשים והלא נעימים שלאחר התאונה. עורך הדין גם יסייע לכם למקסם את סכום הפיצויים והוא יציג לבית המשפט את כל המסמכים הרפואיים הממחישים את חומרת הפציעה.

אם נפגעתם בתאונת דרכים ואתם זקוקים לעזרתם של עורכי דין לתאונות דרכים, אתם מוזמנים לפנות ל עורך דין תעבורה בצפון שמעון הרשקוביץ. למשרדינו ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים בתביעות פיצויים וייצוג נהגים בבית משפט תעבורה (במידה והוגש כתב אישום). אנו נעניק לכם את כל הסיוע המשפטי בכל המצבים. 

אתם מוזמנים לשמור על קשר באמצעות דף הפיסבוק

עורך דין תעבורה חיפה
מאמרים נוספים באותו נושא:
השאירו פרטים ונחזור בהקדם:
דילוג לתוכן